FAQ

Nedan har vi svar på de vanligaste frågorna, övriga frågor vänligen kontakta oss. Du kan nå oss via telefon mellan 09:00-16:00 på vardagar eller via mail dygnet runt. Vi besvara alla samtal direkt och mail inom 24 timmar mellan 08:00-17:00 på vardagar.

KONTAKTINFORMATION TEN PROTECTION

Telefon: 010-585 54 40
E-post: info@tenprotection.se

 

Kan jag handla på Ten Protection som företagare eller privatperson?

Absolut. Du kan välja företag eller privat och när du kommer till kassan finns där två flikar: privat eller företag.
Välj vilket du föredrar att handla som och sedan kan du börja fylla i uppgifter såsom organisations/personnummer, adress, mail etc.


Vad kostar frakten?

Vårt sortiment har en gräns för fri frakt vid ordervärde över 650 kr. Vid lägre ordervärde utgår en enhetsfrakt på 49 kr.


Hur fungerar öppet köp/retur av produkt?

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp vid oanvänd vara. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med ifyllt returdokument och returfraktsedel (Ten Protection betalar returfrakten). Vi återbetalar hela produktens värde till dig när varan har kommit i retur väl emballerad, oanvänd och oskadad. Önskar du byta storlek lägger du en ny order. Om den nya ordern understiger 650 kronor och du därför debiteras en fraktkostnad kan du maila oss på info@tenprotection.se att den nya ordern är kopplad till en retur och vi krediterar då fraktkostnaden på den nya ordern.

VID RETUR, GÖR SÅ HÄR
1. Fyll i formuläret på länken nedan.
2. Skriv ut fraktsedeln och fäst på paketet utan att täcka viktig information
3. Skriv kortfattat orsaken till returen på en lapp och lägg med i paketet. (Information till distributionspersonalen)
4. Posta hos närmaste ombud.

Vänligen ladda ned returfraktsedeln här >

Måste jag vara hemma och ta emot varorna vid hemleverans?

Det framgår när man väljer fraktsätt om leveransen skall kvitteras vid leverans  eller ej. Om din order levereras till din arbetsplats eller hem till dörren kommer du få ett sms där du kan boka utkörning. Ansvaret för varan övergår till kund så snart varan lämnats av DB Schenker. Löpande leveransinformation ges av transportören under transporten.


Jag har inte fått någon faktura/kvitto?

Fakturor och kvitton skickas inte från Ten Protection utan direkt från Svea bank som sköter alla betalningar. Fakturan kommer i ett separat mail från Svea Bank. Har du råkat radera detta mail är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.


Jag har inte fått något ordererkännande?

Orderbekräftelsen kan då ha filtrerats bort. Slå ett öga i din mapp för skräppost så ligger ditt ordererkännande säkert där. Du får ordererkännandet inom några minuter efter att du lagt din order. Misstänker du däremot att du angett fel mailadress kontaktar du vår kundtjänst.


Hur lång är leveranstiden på min order?

Lagervaror som beställs innan kl 13 vardagar skickas samma dag. Transporten tar sedan vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar beroende på om det är skickat till ombud eller direkt till arbetsplatsen eller hemadressen.


Vilka skickar ni varorna med?

Generellt så levererar vi alla försändelser med DB Schenker till adressen du uppgav i kassan vid köpet eller till ombud. All fraktinformation kring just din order kommer upp före kassan innan du slutför köpet.


Kan jag få varorna levererade till annan adress?

Ja, efter att du fyllt i dina uppgifter i kassan kan du välja en annan leveransadress. 


Jag får inte upp alternativet faktura?

Svea bank som sköter vår fakturering och övriga betalalternativ som dyker upp i kassan gör allt för att säkerheten ska vara hög och ibland kan det bli stopp fast det inte behövs. Du kan alltid välja kortbetalning eller direktbetalning.


Finns det en fysisk butik?

Nej, Varorna går endast att handla i butiken här på nätet.







Avtalskund logga in
TEN PROTECTION AB © 2021 All Rights Reserved

Vänligen välj företag eller privat

Företag Privat