Om du köpt en vara av oss som är felaktig eller om det uppstått fel eller dröjsmål i leveransen har du rätt att reklamera ditt köp. Du kan då be om att vi avhjälper felet, gör en ny leverans, gör prisavdrag eller ger dig ersättning för att själv avhjälpa felet. I allvarliga fall har du rätt att häva köpet. Observera att reklamationer av varor endast avser defekter på grund av fabrikationsfel och inte normalt slitage.
Ten Protection ansvarar normalt för tillverkningsfel inom 12 månader från ursprungligt inköpsdatum som ska styrkas med faktura eller kvittokopia.
Som privatperson har du enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom tre år från det att du har tagit emot produkten.
Om du anser att det är fel på en produkt ska du skicka oss ett meddelande där du beskriver felet. Du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet, normalt inom 14 dagar (för privatperson gäller 2 månader). Vi meddelar därefter hur du gör för att returnera varan och ta garantin i anspråk. Notera att vi inte accepterar returer som sker på annat sätt än vi har anvisat.
Om produkten brukats efter att ett fel upptäckts gäller inte garantin.